Reklamacje i zwroty
Zasady zwracania zakupów
Jeśli zamówiony produkt okazał się nietrafiony, możesz go w łatwy sposób zwrócić. Wystarczy, że skorzystasz z naszej strony zwrotu zakupów, dostępnej pod adresem:
https://furgonetka.pl/zwroty/69e1a00a-217b-4395-bba2-95518a4a846c.
Wybierasz produkty do zwrotu Możesz zwrócić wszystkie produkty lub tylko niektóre z nich, masz na to 14 dni. |
Określasz szczegóły przesyłki Pakujesz produkty do paczki, wybierasz opcję dostawy i opłacasz przesyłkę zwrotną. |
Odsyłasz paczkę Przekazujesz przesyłkę zwrotną kurierowi lub zanosisz ją do wybranego punktu nadania. |
Otrzymujesz zwrot pieniędzy W ciągu 7 dni otrzymujesz zwrot pieniędzy, o czym zostaniesz poinformowany mailowo. |
Prawo odstąpienia od umowy
Masz prawo odstąpić od umowy bez podania przyczyny. Pamiętaj jednak, że towar nie może posiadać śladów użytkowania. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, poinformuj nas o swojej decyzji w terminie 14 dni od dnia, w którym Ty lub osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Ciebie fizycznie otrzymałeś/otrzymała zakupiony towar. Za jednoznaczne oświadczenie uznajemy zarejestrowanie zwrotu na naszej stronie zwrotu zakupów (i taką formę rekomendujemy). Jeśli wolisz, możesz przesłać oświadczenie o odstąpieniu pocztą elektroniczną na adres sklep@fanpix.pl lub tradycyjną na adres:
DARIUSZ JASTRZĄB Krośnieńskie Centrum Informatyczne KROSOFTul. Kolejowa 1
38-400 Krosno
Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Kupującemu w wypadkach określonych szczegółowo w art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
Zwrot pieniędzy
W przypadku odstąpienia od umowy, zwrócimy Ci kwotę zapłaconą za towar oraz koszt dostawy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów, wynikających z wybranego sposobu dostarczenia innego, niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany w naszym sklepie), w terminie 7 dni, a w każdym przypadku nie później, niż w ciągu 14 dni od dnia, w którym otrzymaliśmy oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
Zastrzegamy sobie możliwość wstrzymania się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania zwracanych towarów lub dostarczenia dowodu ich odesłania.
Jeśli wybierzesz zwrot za pośrednictwem naszej strony do zwrotu zakupów, dowodem potwierdzającym odesłanie zwracanych towarów będzie status przesyłki zwrotnej, który otrzymamy automatycznie po zgłoszeniu zwrotu.
Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jak w pierwotnej transakcji, chyba że wyrazisz zgodę na inne rozwiązanie.
Kupujący ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości zwracanych produktów będące wynikiem korzystania z nich w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktów. Zastrzegamy sobie prawo do dochodzenia względem Konsumenta z tego tytułu odszkodowania, w zakresie w jakim zezwalają na to obowiązujące przepisy prawa.
Zwrot towaru
Zwracane przedmioty należy odesłać lub przekazać do naszego sklepu niezwłocznie, a w każdym razie nie później, niż 14 dni od dnia, w którym poinformowałeś nas o odstąpieniu od umowy. Termin uznajemy za zachowany, jeżeli rzecz zostanie odesłana przed upływem terminu 14 dni.
Koszt odesłania towaru do naszego sklepu ponosi osoba zwracająca.
Zwracane przedmioty należy odesłać na adres:
DARIUSZ JASTRZĄB Krośnieńskie Centrum Informatyczne KROSOFT
ul. Kolejowa 1
38-400 Krosno
Zwroty prosimy odsyłać na adres:
KCI KROSOFT / Fanpix.pl
ul. Kolejowa 1
38-400 Krosno
INFORMACJE DOTYCZĄCE KORZYSTANIA Z PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
WZÓR ODSTĄPIENIA OD UMOWY w pliku PDF
ZWROT TOWARU I POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE
FORMULARZ REKLAMACYJNY w pliku PDF
- W przypadku, gdy Towar jest wadliwy, Kupującemu przysługują roszczenia z tytułu rękojmi na zasadach określonych w art. 556 Kodeksu cywilnego i następnych.
- Kupujący zobowiązany jest w tym celu niezwłocznie poinformować Sprzedawcę na piśmie, załączając szczegółowy opis wady Towaru („Reklamacja”).
- Reklamacje składa się poprzez jej przesłanie w formie pisemnej lub elektronicznej przy użyciu formularza reklamacyjnego dostępnego na stronie wraz z reklamowanym Towarem, oraz fakturą dokumentując dokonanie zakupu do Sprzedawcy oraz protokołem (jeśli został sporządzony). Sprzedawca nie odpowiada za zaginięcie przesyłki w transporcie dokonywanym na zlecenie Kupującego. Jeśli Kupujący jest konsumentem, brak faktury, materiału zdjęciowego oraz protokołu nie może stanowić wyłącznej podstawy odmowy uwzględnienia reklamacji, jeśli okoliczności zakupu Towaru mogą być ustalone na podstawie innych dowodów. Reklamacja winna zawierać dane Kupującego, datę zakupu Towaru, określenie Towaru oraz opis uszkodzeń, cenę Towaru wraz z kosztami wysyłki. W braku tych danych Sprzedawca wezwie Kupującego do uzupełnienia reklamacji w wyznaczonym przez siebie terminie, nie krótszym niż 7 dni. W razie braku uzupełnienia reklamacji Sprzedawca może odmówić jej uznania.
- Sprzedawca pokrywa koszty uzasadnionych Reklamacji, w zakresie wymaganym przez obowiązujące przepisy oraz koszty dostarczenia Towaru od Kupującego do Sprzedawcy do wysokości wynikającej z najtańszego oferowanego przez Sprzedawcę sposobu dostarczenia.
- Sprzedawca nie odpowiada za uszkodzenia Towaru powstałe w przesyłce (transporcie) dokonywanym na zlecenie Kupującego.
- Sprzedawca odmówi rozpatrzenia reklamacji, jeśli w szczególności:
- Wady Towaru są wynikiem
- Działania czynników zewnętrznych;
- Działanie czynników termicznych lub chemicznych;
- niezgodnego z instrukcją użytkowania;
- samowolnych napraw, przeróbek lub zmian konstrukcyjnych Towaru;
- wszelkich przyczyn leżących po stronie użytkownika
- Wady Towaru polegają na uszkodzeniach mechanicznych, termicznych, chemicznych i wszystkich innych spowodowanych działaniem bądź zaniechaniem użytkownika lub działaniem siły zewnętrznej;
- Kupujący lub inna osoba dokonuje zmian koloru, długości, grubości lub innych wymiarów lub parametrów Towaru, a Wada ma z tym związek;
- Nastąpiła zmiana długości, grubości, zagęszczenia, składu lub innych wymiarów i parametrów Towaru wskutek normalnego używania;
- Wady wynikają z nieprawidłowego używania, w szczególności sprzecznego z opisem lub instrukcją Towaru
- Nie stanowi Wady Towaru sytuacja,
- gdy Kupujący wskazuje, iż Towar nie wygląda tak lub nie ma takich samych właściwości, jak ten sam towar zakupiony w innym sklepie np. stacjonarnym;
- gdy kolor lub odcień Towaru w sposób nieistotny różni się od wyglądu na stronie internetowej Sklepu, jeśli różnice te są wynikiem ustawień monitora, sprzętu komputerowego lub grafiki;
- Towar nie może być odesłany Sprzedawcy za pobraniem. Sprzedawca odmawia wówczas jego przyjęcia.
- W przypadku, gdy Kupujący nie jest konsumentem, Sprzedawca nie odpowiada za działania osób, którymi posługuje się przy wykonywaniu umowy kupna-sprzedaży, którym wykonywanie tej umowy powierza lub z pomocą których tą umowę wykonuje (np. operatorzy płatności, banki, firma kurierska, poczta, inPost).
GWARANCJA
- Jeśli na zakupiony w Sklepie Towar udzielona została Gwarancja, a Kupujący otrzymał Kartę Gwarancyjną, może on dochodzić roszczeń z Gwarancji od podmiotu wskazanego w Karcie (zwykle jest to producent).
- Sprzedawca nie jest udzielającym ani stroną Gwarancji ani nie jest obowiązany w jakikolwiek sposób w związku z Gwarancją. Wszelkie roszczenia z Gwarancji Kupujący kieruje bezpośrednio do udzielającego Gwarancji.
- Kupujący może dochodzić roszczeń z Gwarancji niezależnie od roszczeń z rękojmi.